Jaarverslag en duurzaamheidsverslag Paulig Group 2018

26.04.2019

Roeselare, 26 april 2019 – Het jaarverslag en duurzaamheidsverslag van de Paulig groep stippen de highlights van 2018 aan die samen met alle divisies en Paulig-collega’s werden gerealiseerd.

Voor de Snack Foods divisie waaronder Poco Loco valt, was 2018 vooral het jaar waarin het volautomatische hoogbouwmagazijn in gebruik werd genomen. Dankzij dit nieuwe magazijn worden 25.000 vrachtwagenritten per jaar uitgespaard, goed voor een vermindering van de CO2-uitstoot met 365 ton. Met de customer brand business realiseerde de divisie een stijging van de netto-omzet van 257,0 naar 273,2 miljoen euro, met vooral Duitsland, Frankrijk, UK en Scandinavië als belangrijkste groeimarkten. De groei zit vooral in de tortillas en dinnerkits.

 

Paulig Group

In 2018 zette de groep sterk in op innovaties en toekomstige groei met de succesvolle lancering van nieuwe producten die in verschillende groeisegmenten op de markt werden gebracht. De netto-omzet van de groep evolueerde van 928,9 naar 907,5 miljoen euro. De daling is vooral te wijten aan de waardevermindering van de Zweedse Kroon en de marktprijs van de koffie.

 

Blik op de toekomst

Voor 2019 houdt de groep een strakke blik op zijn langetermijndoelstelling om een van de snelstgroeiende Food & Beverage bedrijven in Europa te worden en past daarvoor zijn bedrijfsmodel aan met een nieuwe organisatiestructuur. Ook duurzaamheid blijft hoog op de agenda staan. “Duurzaamheid, gezondheid en welzijn zijn drie aspecten die een nog grotere betekenis zullen hebben voor het succes van de voedingsmiddelenindustrie in de toekomst,” aldus CEO Rolf Ladau.

 

Lees het Paulig Group Annual Report 2018 en Sustainanability Report 2018